Saznaj što želiš kroz ovih 7 zabavnih aktivnosti

Krajem tjedna u TeaTime newsletteru uz ove aktivnosti stiže i workbook za popunjavanje. Ako još nisi – pretplati se na newsletter.

 

Kada mi netko kaže: „Ne znam što želim.“, moj odgovor je obično – znam.

Znam jer nisi jedini. Znam jer ni sama još uvijek ne znam što točno želim. Znam jer smo mi ljudi generalno loši u procjeni onoga što želimo, tj. onoga što će nas stvarno učiniti sretnima u budućnosti.

 

Dobra vijest – čitajući o “uspješnim” ljudima, otkrila sam da ni oni nemaju odgovore na sva pitanja no zato svakodnevno odvajaju vrijeme za promišljanje o njima. Rade to na različite načine i u različitim formatima – od pisanja “jutarnjih stranica” do free style dnevnika.

Svaka od tih aktivnosti ima isti zadatak – ukazati na stvari kojih racionalno možda nismo svjesni. Kao što je Steve Jobs svojevremeno izjavio: A lot of times, people don’t know what they want until you show it to them.

 

U širokom izboru, odabrala sam 7 aktivnosti koje sam i sama testirala i koje su mi u nekom trenutku „kliknule“, tj. dovele me korak bliže željenom cilju – otkriti što ja to ustvari želim raditi.

Ne moraš testirati svih 7. Odaberi onu koja ti je najzanimljivija i odvoji nekoliko sati za brainstormanje o velikim pitanjima.

 

1. 80/20 pravilo

Paretovo pravilo ilitiga pravilo 80/20 kaže da se 80% postignutog rezultata obično postiže u 20% ukupnog vremena i moguće ga je primijeniti na gotovo sve: 80% vremena nosiš samo 20% odjeće u svom ormaru, 80% kućanskih poslova odradiš u 20% vremena, 80% teksta napišem u 20% vremena.

Što to znači? Recimo da mi treba 100 minuta da napišem jedan post. Paretovo pravilo kaže da u prvih 20 minuta vjerojatno napišem 80% cijelog teksta. To su četiri petine (4/5)! Što onda radim preostalih 80 minuta (gotovo sat i pol)? Vjerojatno čitam tekst po peti put u potrazi za tipfelerima i uređujem slikice.

Osnovna ideja ovog pravila je da fokus treba biti na onim aktivnostima i zadacima koji ti donose 80% rezultata.

Kako Paretovo pravilo primijeniti kada pokušavaš otkriti što želiš?

Ova aktivnost je super za analizu prethodne godine. Najprije prođi kroz kalendar koji koristiš, dnevnik, to-do listu, Instagram storije i zatim u dva stupca izvuci onih 20% događaja i aktivnosti koje su:

  • bile zaslužne za 80% “dobrih” emocija u proteklih 12 mjeseci (pozitivno)
  • bile zaslužne za 80% „loših“ emocija u proteklih 12 mjeseci (negativno)

Na primjer, na temelju analize, besciljno scrollanje Instagramom mogu povezati s 80% svojih neproduktivnih i bezvoljnih dana, dok je neki oblik druženja s ljudima ili boravak u prirodi obično povezan s 80% dana za pamćenje.

Ako te zanima kako to radi Tim Ferriss, baci pogled na tekst na njegovom blogu. https://tim.blog/2018/12/28/past-year-review/

Zaključak ove aktivnosti – raditi više aktivnosti koje te vesele, odnosno manje onih drugih.

 

2. The wheel of life

The wheel of life je jednostavan i učinkovit alat koji korijene vuče iz Tibeta a prema kojem se tvoje ukupno zadovoljstvo temelji na zadovoljstvu u pojedinih 8 životnih područja: posao/karijera, financije, zdravlje, odnosi, zabava/avantura, osobni rast, duhovnost, doprinos društvu.

TeaTime_wheeloflife

 

 

 

 

 

 

 

 

Cilj modela je svaku od tih kategorija zamisliti kao kantu te ocijeniti koliko je “puna” i na koji način možeš napuniti svaku od njih. Kada vizualno vidiš u koja područja ulažeš najviše/najmanje svog vremena, možda odlučiš promijeniti poneku dnevnu naviku.

 

3) Vision bord

Vision board je super alat u situacijama kada racionalno nisi siguran što želiš ili voliš. Radi se o zabavnoj i kreativnoj aktivnosti (savršenoj za ljetno poslijepodne) za koju ti je potreban jedan A3 papir, škare, ljepilo i hrpa časopisa.

Najveći dio ove aktivnosti sastoji se od listanja časopisa i izrezivanja onih slika, naslova i članaka koji ti se iz nekog razloga „sviđaju“, tj. privuku ti pažnju. Rezultat prvog dijela aktivnosti je hrpica izrezanih dijelova u kojima ćeš sigurno primijetiti neke pravilnosti i ponavljanja.

Drugi korak je napraviti selekciju onih slika koje simboliziraju stvari koje želiš u svom životu. Te slike zatim možeš (i ne moraš) organizirati u cjeline iz prethodne aktivnosti te ih na taj način zalijepiti na A3 papir.

Osim za otkrivanje odgovora na pitanje „što želim“, vision bord je super izvor motivacije ako ga držiš na vidljivom mjestu.
 


 

4) Pismo sebi

Možda si već čuo za popularnu ideju pisanja pisma sebi. Postoje različite varijacije na temu, no meni najdraža je sljedeća: napisati pismo sebi, kao da ga pišeš na današnji datum za 3 godine i to u prezentu ili perfektu tj. kao da si sve svoje trogodišnje ciljeve već ostvario.

Zbog čega 3 godine? Iz osobnog iskustva, 3 godine su dovoljno dalek period da si mogu postaviti motivirajuće i velike ciljeve, a dovoljno blizak da bude “opipljiv” te da i dalje mogu zamisliti kako bi moj život mogao izgledati u tom periodu.

Kako bi pismo sebi trebalo izgledati? Osobno ga volim pisati po cjelinama (i to sličnim cjelinama kao i u aktivnosti the wheel of life). Na primjer:

  • Zdravlje: Imam hrpu energije, svaki dan barem sat vremena provodim u prirodi…
  • Posao: Prije godinu dana sam lansirala knjigu…
  • Osobni rast: Kroz protekle 3 godine unaprijedila sam vještine…
  • Emocije: Iz dana u dan osjećam se kreativno i motivirano…

Emocije su možda najzanimljivija cjelina u ovoj aktivnosti budući da se rijetko prilikom postavljanja ciljeva i donošenja odluka pitamo – kako se zapravo želim osjećati za 6 mjeseci, 12 mjeseci ili 3 godine. Zašto je to važno? “Napredovati do xy pozicije u međunarodnoj kompaniji” ti neće nužno osigurati osjećaj “opuštenosti i fleksibilnosti” koji želiš.

Ako već kreiram posao po svojoj mjeri, onda prvo definiram kako se iz dana u dan želim osjećati (a onda sve ostalo).

 

5) Pisanje dnevnika u formi odgovora na pitanja

Pisanje je odličan brainstorming alat, a još je zanimljiviji kada odgovaraš na zanimljiva pitanja. Na primjer, koliko često si postaviš pitanje kao što je – što bih morala napraviti da za godinu dana imam potpunu kontrolu nad svojim vremenom? Ili – kako mogu osigurati da se za godinu dana osjećam ispunjeno i sretno?

Kada pričamo o brainstormingu i kreativnosti, zanimljiv koncept su i anti-problem pitanja. Ako ti je teško odgovoriti na pitanja u prvom ulomku, pokušaj ih okrenuti na način – kako mogu osigurati da za godinu dana imam kaotičan raspored i nimalo vremena za sebe?

Naš mozak je vrlo zanimljiv i ovakva pitanja ga znaju inspirirati na najčudnije načine. Ako je njegov odgovor na pitanje iznad – zaposli se u velikoj kompaniji u kaotičnoj industriji u kojoj stvari stalno kasne – znaš što ti je zapravo činiti.
 

View this post on Instagram

"This is the dirty secret of success. You have to learn to hold two opposing ideas in your mind at the same time." @tombilyeu Intuitivno to zapravo znamo: • Da bi imao više slobode u rasporedu, moraš biti discipliniran. • Da bi zaradio novac, moraš uložiti novac. • To love someone you must set them free. 😁 Tomov princip moguće je primijeniti na cijelom nizu primjera, od financija do produktivnosti. Na primjer, 80% vremena živim po rasporedu i ulažem u TeaTime kao da gradim platformu koja će trajati vječno. 😂 Ostalih 20% vremena se u potpunosti isključim i uživam u danu kao da je zadnji. I skroz sam ok. Nemam grižnju savjesti kad radim i nemam grižnju savjesti kad odmaram…većinu vremena. 😅 Imaš ti neki primjer ovog dugoročno-kratkoročnog pristupa? 😁

A post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on


 

6) Osobni manifest

Jesi li do sada već definirao svoje poslovne (ili životne) ciljeve?

Ja ih dugo nisam imala sve dok nisam naišla na citat sličan ovome: If you don’t get out there and define yoursef, you’ll be quickly and inaccurately defined by others. Michelle Obama

U sklopu #radimposvom akademije definirali smo neke osnovne poslovne ciljeve kao što su: koliko sati dnevno želiš raditi, koliko želiš putovati, koliko želiš mjesečno zarađivati itd.

Kada barem otprilike znaš što želiš, možeš definirati svoj osobni manifest, tj. nekoliko rečenica koje će definirati tko si i što želiš, i to afirmativno i što konkretnije.

Na primjer: Radim jedino u onim kompanijama koje pružaju vrijednost zajednici. Samo 20% svog tjedna (33.6 sati) provodim radeći.

Vrlo je lako donositi poslovne odluke kada imaš ovakav putokaz.

 

7) Počni, prestani, nastavi

Iako ovu aktivnost možeš testirati samu za sebe, odlična je i kao zadnji korak nakon svih prethodnih. Temelji se na prevođenju želja, vizija i ciljeva u konkretne, svakodnevne aktivnosti.

Kroz počni-prestani-nastavi, zapravo kreiraš 3 stupca ili 3 mind mape popisujući pritom sve one aktivnosti i navike koje želiš početi, prestati ili nastaviti raditi.

Definitivno nije čarobni štapić ali je vrlo učinkovito u brzom popisivanju konkretnih i potrebnih koraka da bi ostvario sve što želiš.

 

Dodatno:

Ako ti ovih 7 ideja nije dovoljno, o dvije slične aktivnosti sam već pisala i možeš ih pronaći na linkovima u nastavku:

 

Tijekom ljetnih mjeseci, kao i krajem godine, volim odvojiti vrijeme za ovakve aktivnosti. Najviše zato što si tada uzmem vrijeme za sebe i za razmišljanje…što inače ne radim dovoljno često.

Kako tebi to zvuči? Koju od ovih aktivnosti planiraš testirati? Imaš li neku koju možemo dodati na ovaj popis?

 

Krajem tjedna u TeaTime newsletteru uz ove aktivnosti stiže i workbook za popunjavanje. Ako još nisi – pretplati se na newsletter.

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

TeaTime on Spark.me