TEA 2/3: Napuni baterije

Kako sve to stigneš?! je jedno od najčešćih pitanja koja čujem. A moj odgovor je obično neka nespretna kombinacija fraza kao što su dobra organizacija i besane noći. I istina je. Dobra organizacija je važna i o njoj sam ti tipkala u prvom članku ove TEA serije. Međutim, najbolji planer na svijetu ti neće pomoći ako jednostavno nemaš energije.

Dođeš doma. Nakon dugog dana konačno legneš u krevet. I jednostavno više ne možeš ustati. Ne ide. Zaliha energije – prazna. I pritom ne mislim na medicinska stanja koja imaju i svoju dijagnozu. Pričam o bezvoljnosti i manjku energije koji nam se povremeno svima dogodi.

Kada pogledaš neke od glavnih predstavnika današnje hustle i grind kulture koji rade više od 12 sati dnevno, primijetit ćeš da imaju slične svakodnevne rituale. Glavna uloga tih rituala je – osigurati im dovoljno energije. I sigurna sam da si za svaki od tih rituala čuo. Međutim, koliko njih stvarno primjenjuješ u svom danu?

U nastavku pročitaj o kojim ritualima se radi i kako osigurati dovoljno energije za ostvarivanje svih ciljeva.

 

Ulovi sunce

Sigurna sam da već znaš sve o važnosti fizičke aktivnosti. Ja na primjer jako volim Kaylu Itsines. Međutim, kada imam samo 20 minuta dnevno, radije ću ih provesti u šetnji, nego u teretani.

Jesi li primijetio da smo zimi svi malo umorniji i malo manje produktivni? Razlog tome leži u nedostatku sunčeve svjetlosti, koja pak utječe na proizvodnju vitamina D u našem organizmu. A nekoliko znanstvenih studija je dokazalo vezu između nedostatka vitamina D i umora.

Moja najdraža destinacija tijekom zimskih mjeseci su zato priroda i stranice poput ove. Prema podacima o izlascima i zalascima sunca često planiram jutarnje šetnje sa Zoe. A nakon 21. prosinca (najkraći dan u godini) me veseli svakodnevno pratiti jednominutne pomake prema dužim i sunčanijim danima.
 


 

Manje kave, više vode

Neću ti pisati o tome da jedeš više voća i povrća. Ovo nije takav članak. Ali podijelit ću s tobom dvije važne navike oko kojih se nutricionisti slažu.

Kontroliraj unos kave

Nema mi slađeg trenutka od onog prvog gutljaja kave na sunčanoj terasi u dobrom društvu. Iako zapravo ne volim kavu, obožavam taj povremeni ritual. S naglaskom na povremeni.

Kofein sam po sebi nije loš. Ispunjava svrhu i ako ga konzumiraš uz dovoljno vode, relativno je zdrav. Međutim, kao i sa svakom drogom, što ga više konzumiraš, to je tvoj organizam „otporniji“. Zato postoje ljudi koji dnevno popiju tri lonca crne turske kave i – spava im se.

Tijekom faksa sam obično strateški pila kavu samo u vrijeme ispitnih rokova. I nakon jedne šalice sam mogla biti budna cijelu noć. Zaključak priče – koristi kofein kao alat, a ne kao drogu.

Pij više vode

Druga navika se odnosi na količinu vode koju popiješ u danu. Svi znamo urbanu legendu o osam čaša koje bismo trebali popiti u danu. Ne znam tko je odlučio da se radi o osam čaša, ali znam da puno nas pije manje od toga. Kao i da je dehidracija organizma najčešći uzrok umora i nedostatka energije.

 

Spavaj prirodno

Naš mozak tijekom noći prolazi kroz različite faze, od „laganijeg“ sna do REM faze. Jedan cijeli ciklus u prosjeku traje 90 minuta i kada te budilica probudi na samom kraju ciklusa – osjećaš se odmorno. Isto tako, ako te alarm probudi u REM fazi, imat ćeš osjećaj kao da si upravo izašao iz boksačkog ringa.

Nažalost, u današnje vrijeme ne spavamo prirodno. Barem pet dana u tjednu ustajemo „na alarm“, a buljenjem u ekrane davno nakon zalaska sunca potpuno zbunjujemo vlastiti organizam. Zbog toga se sve više priča o važnosti prirodnog spavanja. To podrazumijeva buđenje bez alarma i raniji odlazak u krevet. Međutim, tko si može priuštiti taj luksuz?

Zapravo – svi. Pod uvjetom da smo u krevetu već u 9 navečer. Jer kada bismo stvarno legli u krevet u 21 h, velike su šanse da bi se naš organizam prirodno probudio „na vrijeme za posao“. Moja trenutna inspiracija je Tom i njegova jutarnja rutina.

I ne, nismo svi jutarnji tipovi. Ako si student i ne moraš u 9 sati ujutro biti na poslu – uživaj u fleksibilnosti i prilagodi ciklus spavanja kako god ti odgovara. Dok god ideš spavati u približno isto vrijeme i ustaješ prirodno, bez alarma. Međutim, za nas poslovne ljude idealno pravilo glasi – u devet u krevet.

Također, naše prirodne razine energije se razlikuju od osobe do osobe i mijenjaju se tijekom dana. Idealno bi bilo najteže zadatke raditi u periodima najviše razine energije. Ako te zanima kako možeš pratiti i izračunati svoj biološki prime time – pogledaj odličan Thomasov video.
 

Jutra započinjem s @fiveminutejournal ☕📖 Danas vam o tome pišem u #TeaTimeThursday 😊 Tema: navike 😎

A post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on


 

Meditacija, vizualizacija, zahvalnost

Danas postoji previše znanstvenih istraživanja koja potvrđuju da meditacija, vizualizacija i zahvalnost pozitivno utječu na razinu sreće, zadovoljstva, a onda i na produktivnost. Kao netko tko je diplomirao na temi EEG-a i alfa valova, samo ću reći da je to i medicinski dokazano.

Međutim, uspješni ljudi te navike implementiraju na različite načine. Od pisanja dnevnika do zamišljanja različitih željenih scenarija. Zato ću s tobom podijeliti samo dvije navike koje volim, a koje direktno utječu na produktivnost.

5-minute journal

U prethodnom članku sam spomenula važnost analiziranja prethodnog dana i „učenja iz pogrešaka“. To je jedna od uloga 5-minute journala. Druga uloga je uvođenje zahvalnosti i pozitive kroz jednostavnu 5-minutnu naviku. Od kojih točno pitanja se dnevnik sastoji možeš pogledati na linku. A pravim dnevnikom s lijepim koricama se možda možeš i počastiti za Božić.

Da sutra putujem…

Iako nemam nekog posebnog iskustva s vizualizacijom, na ovu vježbu sam „naletila“ potpuno slučajno i odlična je pomoć u određivanju dnevnih prioriteta (o kojima sam ti pričala prošli tjedan). „Vježba“ je vrlo jednostavna: Zamisli da sutra putuješ na mjesec dana – koje tri stvari bi obavezno morao završiti prije puta? Započni svaki svoj dan s radom na ta tri najvažnija zadatka.

 

Danas sam se probudila nestrpljiva i motivirana (što je jako poželjno, budući da između ostalog moram dovršiti i današnji #TeaTimeThursday). 🙈 S jedne strane, znam da je to zbog kiše koja je već poznati "krivac" za onu posebnu vrstu inspiracije. 🌧🌱 Međutim, drugi uzrok su sigurno ovi ljudi s kojima sam provela sedam sunčanih, nasmijanih i kreativnih dana u Dubrovniku. #tbt Zahvaljujući njima sam se iz Dubrovnika vratila s cijelim popisom novih ideja koje sada samo čekaju realizaciju… . Najkraći i najistinitiji savjet za uspjeh glasi – okruži se ljudima koji te inspiriraju. 😊 . . . . . #teatimeblog #teazavacki #blog #blogger #business #work #lovemyjob #lifestyle #croatia #hrvatska #zagreb #inspiration #motivation

A post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on


 

Okruži se ljudima koji ti pune baterije

Ovo poglavlje je tema za sebe. Međutim, gledajući u već napisanih 1000 riječi, odlučila sam ga skratiti.

Otvori kalendar i pogledaj s kojim ljudima si se družio u proteklih mjesec dana. Zapitaj se u kojima od tih druženja si uživao i nakon kojih kava si imao više energije. A onda povećaj frekvenciju druženja s tim ljudima.

 

I to je to. U ovom drugom članku TEA serije smo prošli puno toga. I zato (kao i prilikom uvođenja novih navika) – počni s nečim malim. Odaberi samo jedno područje u kojem trenutno „kiksaš“, odaberi jednu pozitivnu naviku i kreni s njom. Dosljedno prati uvođenje nove navike u jednoj od ovih aplikacija. I uživaj u procesu.

A uvijek možeš istražiti i linkove u ovom članku ili pročitati neku knjigu kao što je ova.

 

I na kraju, ako ništa ne pomaže, ako i dalje nemaš energije i ne da ti se ujutro ustati iz kreveta, zapitaj se sljedeće – imaš li dovoljno veliki zašto? Kada imaš cilj kojem se jako veseliš, vjeruj mi, ujutro iskačeš iz kreveta. 🙂

U potrazi za svojim zašto, baci pogled na TeaTime članak koji bi te mogao inspirirati, a mi se družimo već sljedećeg tjedna u posljednjem članku ove TEA serije u kojem pričamo o fokusu.

 

Recent Posts
Showing 4 comments
  • Kristijan Stipić Kićo
    Reply

    Jako lijep članak. Uživao sam čitajući ga. Veselim se trećem dijelu i nadam se uskoro i jednom druženju uz “tea”.

    • Tea
      Reply

      Hvala ti, treći dio stiže uskoro! 🙂

  • Andrej
    Reply

    Odlično Tea! Veselim se novim blog zapisima. Volim čitati. Kada putujem uvijek nosim sa sobom neko uzbudljivo štivo, volio bi još blog zapisa da mogu čitati tvoj blog.

    Lijepi pozdrav draga Tea,
    Andrej Kasić

    • Tea
      Reply

      Hvala ti i bravo za odličnu naviku! Možda će te razveseliti vijest da ovih dana “prebacujem” članke i u audio oblik (praktično za putovanja). 😉

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search