Zašto NE trebaš biti autentičan – i što je alternativa

Što stoji iza uspješnih blogera i malih biznisa s uspješnom online strategijom sadržaja?

 

Kako biti uspješan online? – Budi autentičan.

Autentičnost je riječ godine kada pričamo o kreiranju sadržaja online. Od osobnog profila, preko bloga, sve do sadržaja koji kreiraš za svoj biznis. Prema Merriam-Webster rječniku: autentičan = vjeran svojoj osobnosti i karakteru.

 

Zbog čega je dobro biti autentičan online?

Prije nego što ti kažem zbog čega NE trebaš biti autentičan, ajmo prvo istražiti prednosti autentičnog pristupa.

Biti autentičan, tj. biti svoj online i komunicirati upravo one karakteristike koje te čine drugačijim je dobra kompetitivna prednost. Nitko ne može u potpunosti kopirati tvoju čudnu kombinaciju ozbiljnosti, empatije i humora koju ljudi vole. Ako uspiješ sve to autentično prenijeti na ekran – konkurencija postaje zanemariva.

 

Je li sadržaj na TeaTimeu autentičan?

Tijekom #radimposvom akademije dobila sam jedan lijepi feedback: „Pratila sam tvoj sadržaj online i već tad si mi bila super. Sad si mi samo još 100x draža jer si ista kao i online – samo još bolja.“

Prema ovom feedbacku, TeaTime sadržaj, odnosno brend koji gradim online, je autentičan tj. vjeran mojoj osobnosti i karakteru uživo.

Trudim li se biti autentična online? Da. Trudim li se komunicirati jednako empatično, inženjerski sistematično, uz povremene geeky fore kao i u stvarnom životu? Apsolutno. No znači li to da sam autentična u baš svakom trenutku?

Počinjemo li autentičnost koristiti kao izgovor?

Hipotetska situacija: utorak navečer je. Vrijeme je za još jedan #TeaTimeTuesday. Sjedim pred laptopom nakon dugog radnog dana i znam da bih trebala nešto napisati. Nešto autentično.

Ako ću biti vjerna svojoj osobnosti i trenutnom raspoloženju – neću napisati ništa. Ne osjećam da je autentično pisati o motivaciji dok vrlo nemotivirano sjedim pred praznim Word dokumentom.

Što otvara moralno pitanje – da li napisati blog post, kreirati tu grafiku, snimiti obećani podcast ili objaviti sliku when you don’t feel like it?

 

Nemoj biti autentičan

Seth Godin je prije 3 mjeseca u potpunosti promijenio moj stav prema autentičnosti. Seth kaže sljedeće: kada bi svi autentično radili samo ono za što su u tom trenutku inspirirani, rijetki bi radili stvarno bitan posao zbog kojeg su ovdje.

If you need to be authentic to do your best work, you’re not a professional, you’re a fortunate amateur. Fortunate, because you have a gig where being the person you feel like being in the moment actually helps you move forward.

Moj stav o autentičnosti sada se svodi na sljedeće pitanje: Kada te nešto boli i odeš liječniku – želiš li da on bude autentičan ili profesionalan?

Po čemu se tvoj posao onda razlikuje od liječnikovog?

View this post on Instagram

Prošla 3 tjedna – I had the.best.time.ever. . Poslovno barem. Iako ni privatno nije daleko budući da je i D. došao na zadnju #radimposvom radionicu i odradio kratki Q&A. 😁 . Zvučat će cheesy ali – upravo radim ono što sam htjela raditi još prije 5 godina kad sam prvi put naišla na @marieforleo i pomislila – to je to! 🤩 To je ono što želim raditi, o čemu želim istraživati i u čemu želim pomicati granice 0-24. . Zašto? Zato što je potencijal online svijeta ogroman. Zato što je naše tržište toliko nezasićeno da ima prostora za baš svaku ideju koju želiš testirati. Zato što dolazi cijela jedna nova generacija online poduzetnika/freelancera/digitalnih nomada koji žele kreirati posao po svojoj mjeri kreirajući pritom vrijednost za svoju zajednicu. 🙌 . Dolaze ljudi koji znaju da je moguće. I sve što je potrebno je: • dobar why u pozadini • prave vrijednosti kao dio brenda • pametno odabrana i definirana niša/persona • kvalitetan proizvod/usluga koja pogađa pravu potrebu • dobra content strategija • malo znanja prodaje i marketinga • hrabrost fokusirati se samo na ono bitno • malo uspješnog nošenja sa strahovima i neizvjesnošću • i 100%-tno uvjerenje da je moguće. . 30 ljudi koji su prošli kroz prvu #radimposvom akademiju imaju all-of-the-above i jedva čekam pratiti razvoj njihove priče i biznisa online. 🤩 . Nakon kratke IG ankete odlučili ste da želite o ovim temama čitati i na TeaTimeu. Od sljedećeg tjedna krećemo s uobičajenim redovitim rasporedom utorkom i pričamo o vašem #radimposvom scenariju. . Jako sam happy što zajedno gradimo ono što želimo. Sve drugo bi bilo dosadno. 😎💛

A post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on

Budi profesionalan

Mi kreativci često autentičnost i inspiraciju, tj. nedostatak iste, koristimo kao izgovor. I to je skroz ok. Ako ti je tvoje pisanje/fotografiranje/snimanje samo hobi čija je jedina uloga da te veseli.

No što ako svoj hobi želiš pretvoriti u posao? Što ako želiš živjeti od onoga što voliš? Ili, što ako želiš koristiti kreativne alate (kao što je pisanje bloga ili snimanje podcasta) kako bi unaprijedio svoj biznis?

Cijenimo brendove i osobe koje su dosljedne, koje naprave što i kažu (čak i kada nitko ne gleda). Cijenimo one čije je ponašanje svaki put u skladu s obećanim.

Jesi li obećao objaviti tekst na blogu svakog utorka? Jesi li obećao poslati newsletter jednom mjesečno? Jesi li obećao fotografirati/napisati/snimiti/obraditi/dizajnirati/kreirati iz dana u dan?

 

Mene Seth Godin uvjerio da u svemu što radim budem jednaki profesionalac kao i u poslu od 9 do 5. Pa i u kreiranju online sadržaja. Posebno u kreiranju online sadržaja.

Nisam u tome savršena, ali kad god redovito, iz tjedna u tjedan, kreiram sadržaj – rezultati ne izostaju.

Ako i ti želiš iz mjeseca u mjesec profesionalno kreirati online sadržaj za svoj blog ili biznis – pridruži nam se u Content Creatives programu.

Važno mi je u sklopu programa imati dovoljno vremena za redovit pojedinačan i personaliziran feedback zbog čega je broj mjesta ograničen (i pola ih je već popunjeno). 🙂

 

There’s the opportunity to be professional, to exert emotional labor in search of empathy – the empathy to imagine what someone else would want, what they might believe, what story would resonate with them. We don’t do this work because we feel like it in the moment. We do this work, this draining emotional labor, because we’re professionals, and because we want to make change happen.

Što ti misliš o dilemi: autentičnost vs. profesionalnost?

Recent Posts
Showing 6 comments
  • Ester Gallo
    Reply

    Moj blog je dosljedan, svaka dva tjedna ide kolunay van, al pišem za tower lifestyle magazin pa ju oni dižu van.. Tebi sve najbolje i puno novih inspiracija zacfekstove i nove objave 💓

    • Tea
      Reply

      To je najbolja moguća navika! 🙌 Hvala ti! 😊

  • igre
    Reply

    nemam inspiraciju za blog, odustajem

    • Tea
      Reply

      Vezano za što nemaš motivaciju – ime bloga, sadržaj, pisanje? Tell me everything! 🙂

  • LJelly
    Reply

    Mislim da je ovdje autentičnost krivo objašnjena kao inspiracija, motivacija i ponašanje sukladno trenutnom osjećaju. Može se biti autentično lijen, a u isto vrijeme se može biti profesionalan bez gubitka (lijene) autentičnosti. Odgovorno ponašanje ne podrazumijeva odbacivanje naše autentične osobnosti.

    • Tea
      Reply

      U potpunosti si u pravu! Tekst je nastao kao rezultat izgovora koje često čujem u online svijetu a u 90% slučajeva temelje se na (malo drugačijem tumačenju) autentičnosti koja je trenutno vrlo popularna kao pojam. Možda bih se mogla pozabaviti i definicijom same riječi u nekoj od budućih objava. U svakom slučaju, hvala ti na dijeljenju! 🙂

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search