3 priče koje sam čula na Digital Takeover 2018

1300 sudionika i 10 sati programa u 6 dvorana – moram priznati da me Digital Takeover 2018 impresionirao. Kada si na konferencijama dovoljno često, počneš obraćati pažnju na detalje, zbog čega moram pohvaliti tehničku izvedbu konferencije, od LED ekrana koji ti poželi dobrodošlicu prilikom očitavanja karte, sve do live hologramske projekcije koja je radila besprijekorno.

U svakom slučaju sam ponosna što je TeaTime bio medijski partner konferencije (a i baš je kul vidjeti svoj logotip u ovom društvu na velikom LED ekranu).

Međutim, glavni razlog zbog kojeg idem na konferencije su – priče. Priče predavača, priče organizatora, priče u pauzama. Ovoga puta, s tobom želim podijeliti tri priče iz prve kategorije.
 

 

Prve dvije priče inspirirao je Daniel Newman, prvi predavač te ujedno i glavni analitičar tvrtke Futurum Research i CEO u Broadsuite Media grupi.

„Jedna od milijun ideja postane uspješna, a tvrtke koje uspijevaju na tržištu su one koje prolaze kroz promjene i izazove te se uspješno transformiraju. Takve tvrtke nazivamo zmajevima. Poduzetnici smatraju da moraju biti idući Uber ili Snapchat da bi bili uspješni, ali uspjeh zapravo leži u fokusu i prilagodbi.”

Nakon uvoda, Daniel je otkrio kojih to sedam stupova će utjecati na uspjeh današnjih tvrtki u budućnosti: iskustvo, ljudi, promjena, inovacija, vodstvo, tehnologija i kultura tvrtke.

 

1. Priča: Kako Disney prodaje iskustvo

Disney je u nekim godinama prošloga stoljeća (između ostalog) odlučio biti “najčistiji tematski zabavni park”. Jer ljudi će duže boraviti u čistom zabavnom parku. Da bi to i ostvarili, odlučili su se na jednostavan zadatak – brojat će koliko koraka posjetitelji u njihovom parku naprave od trenutka kada kupe hot dog do trenutka kada prazno pakiranje bace ili negdje odlože.

Promatranje i brojanje koraka niza posjetitelja im je dalo statistički broj od – 25 i pol koraka. Vrlo brzo nakon toga, Disney je postavio koševe za smeće u svim smjerovima, na 25 i pol koraka udaljenosti od svakog štanda.

Pouka prve priče: Experiences aren’t only the future of business, they are the NOW.

P.S. Nakon ove priče o Disneyu sam odlučila napokon pročitati knjigu – Walt Disney: The Triumph of the American Imagination.

 

2. Priča: Neuspjeh nije kul, ali je praktičan

IDEO, vodeća globalna kompanija za dizajn i inovacije, godišnje radi na velikom broju projekata. No, ono što je zanimljivo je da za svaki problem smisle 1000 ideja. Od 1000 ideja, u prosjeku 37 njih preraste u koncepte, dok samo 3 ideje od 1000 na kraju budu implementirane.

To me zapravo sjetilo na priču koju sam jednom čula o Ernestu Hemingwayu. Hemingway je imao zanimljiv proces pisanja naslova svojih knjiga. Najprije bi napisao 20 naslova. Sljedeći dan bi napisao još 20 novih. I tako sve dok ne bi imao 120-140 različitih verzija istog naslova. Tada bi iz svih generiranih rješenja odabrao najbolje. Ono što je zanimljivo je da najbolji naslov nikada nije nastao u prvih 20 ili prvih 40 ideja.

Pouku tih priča možda najbolje prenosi citat Thomasa Edisona koji kaže: To have a great idea, have a lot of them.

Newman ne misli da je neuspjeh kul i da mu trebamo težiti. Međutim, neizbježan je i zbog toga je praktično doživjeti više malih neuspjeha na početku, umjesto jednog velikog – prekasno.

 

Treća priča dolazi od Natalie Wiechowski, nagrađivane marketinške stručnjakinje za Bliski istok i Afriku o kojoj sam ti već pisala: “Ljudi imaju šesto čulo kada je riječ o međusobnom povezivanju. Ako vam nije stalo, ljudi vas neće slijediti.”
 

 

3. Priča: Let’s forget B2B and B2C, let’s think H2H (human to human)

Natalia je ispričala priču o kompaniji koja se bavi dizajnom web stranica. Ta kompanija je napravila analizu njene stranice i poslala joj (prodajni) mail naslova: “Nekoliko stvari zbog kojih Vaša web stranica nije dobra (i kako Vam mi možemo pomoći)”.

Naizgled, odradili su domaću zadaću, besplatno analizirali njenu stranicu i detektirali potencijalne probleme. ALI. A prema Nataliji, ovo je veliki ALI. Također su postigli da se zbog njihovog maila osjeća loše.

Natalia je pouku ove priče sažela kao: Stop selling problems. Solve problems instead.

U nastavku možeš pročitati dodatna tri savjeta koja Natalia često dijeli sa svojim klijentima:

  • Stop thinking viral. Start thinking value.
  • Stop sharing stiff, long content. Tell more edutaining stories.
  • Stop glorifying ROI metrics. Look for alternatives.

 

I to je to. Ovoga puta ću stati na ove tri priče. Bez puno riječi i filozofije. Jer nekad do najboljih zaključaka dođemo sami.

 

Navijam za tebe,

 

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search